02 dec 2018 - Stiri

Uniunea Transportatorilor, apel pentru presedintele Romaniei si Guvern

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) le-a adresat un apel Preşedintelui României şi Guvernului României cu privire la participarea Ministerului Transporturilor (MT) la Consiliul de Transport al Uniunii Europene (UE) de luni, 3 decembrie, printr-un comunicat de presă.

,,Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) adreseaza un apel Presedintelui Romaniei si Guvernului Romaniei sa actioneze cu responsabilitate si sa asigure participarea Ministrului Transporturilor din Romania la urmatorul Consiliu al Ministrilor de Transport din UE care va avea loc la 3 decembrie 2018, la Bruxelles, pentru a apara viitorul transportatorilor romani in UE, intr-un moment crucial, cand Consiliul va decide soarta Pachetului Mobilitate si cand, de asemenea, este prevazura prezentarea programului de lucru al viitoarei Presedintii Romane a Consiliului Uniunii Europene", au transmis reprezentantii UNTRR, printr-un comunicat de presa.

Reprezentantii Uniunii au mentionat ca pachetul mobilitate 1, publicat la data de 31 mai 2017, cuprinde propuneri importante de modificare a legislatiei europene in domeniul transporturilor rutiere, realizate pe fondul protectionismului in crestere al Statelor Membre din Vestul UE reunite in cadrul Aliantei Rutiere.

,,Transportatorii central si est-europeni vor fi cei mai afectati de masurile propuse, care vor conduce la o crestere semnificativa a costurilor lor de operare si la restrictionarea transporturilor rutiere internationale operate de acestia in cadrul UE", au precizat reprezentantii UNTRR.

In acest context, Uniunea a avertizat ca Austria, stat membru al Aliantei Rutiere, care detine actuala Presedintie a Consiliului UE, face presiuni pentru adoptarea in cadrul Consiliului de Transport UE din 3 decembrie 2018 ,,a unui compromis periculos" privind pachetul mobilitate 1, prin care ,,se propune restrictionarea abuziva a transporturilor rutiere internationale in UE, reprezentand un pas inapoi de la realizarea spatiului european unic al transporturilor".

,,Solicitam Ministrului Transporturilor din Romania sa respinga ferm compromisul propus de Presedintia Austriaca cu privire la dosarele cheie ale Pachetului Mobilitate pentru transportatorii romani, respectiv: Propunerea inacceptabila privind aplicarea directivei detasarii lucratorilor la toate operatiunile de transport rutier international, cu exceptarea operatiunilor de transport rutier bilateral definite extrem de restrictiv de catre Presedintia Austriaca. (...) Propunerea inacceptabila de restrictionare a cabotajului prin introducerea unei perioade de <> (cooling off) de 7-14 zile, dupa ultima operatiune de cabotaj inainte ca un transportator roman sa poata efectua alte operatiuni de cabotaj in acelasi stat membru. De asemenea, este inacceptabila introducerea oricarei obligatii privind <>", au sustinut reprezentantii UNTRR.

In ceea ce priveste prima propunere, Uniunea sustine ca aceasta urmareste reducerea semnificativa a transporturilor rutiere internationale operate de transportatorii romani in UE cu consecinte negative asupra economiei Romaniei, in conditiile in care, transportul rutier de marfuri este principalul contributor la exportul de servicii al Romaniei, conform datelor Bancii Nationale a Romaniei (BNR).

,,UNTRR, alaturi de peste 50 de asociatii profesionale de transport rutier din 24 de State Membre, inclusiv din Austria, au semnat Declaratia comuna impotriva aplicarii Directivei Detasarii Lucratorilor la operatiunile de transport international", au detaliat reprezentantii Uniunii.

Referitor la revizuirea regulilor europene privind timpii de conducere si de odihna, reprezentantii Uniunii si-au exprimat ingrijorarea privind propunerile Presedintiei Austriece legate de obligatia intoarcerii acasa a soferilor profesionisti, precum si privind retro-echiparea camioanelor cu noul tahograf inteligent, generand costuri nejustificate transportatorilor romani legate de interesul Statelor Aliantei Rutiere de a utiliza tahograful inteligent ca instrument de control pentru detasare si cabotaj.

,,Solicitam Romaniei sa sustina ca perioada de repaus saptamanal normal sa poata fi efectuata in cabina camionului, conform practicii indelungate a industriei de transport rutier la nivel european si avand in vedere lipsa acuta de parcari sigure si securizate pentru transportatorii rutieri la nivel european. In acest moment crucial pentru industria transporturilor rutiere din Romania si din UE, solicitam Presedintelui Romaniei si Guvernului Romaniei sa asigure implicarea activa si responsabila a Ministrului Transporturilor din Romania, tara care va prelua Presedintia Consiliului UE la 01.01.2019!", au mai cerut reprezentantii UNTRR.

De asemenea, reprezentantii Uniunii au solicitat MMT sa consulte industria transporturilor rutiere din Romania cu privire la programul de lucru al viitoarei Presedintii Romane a Consiliului UE.

,,Solicitam coordonarea Ministrului Roman al Transporturilor cu Ministrii de Transport din alte State Membre afectate de propunerile Presedintiei Austriece privind Pachetul Mobilitate, pentru a apara interesele transportatorilor rutieri romani in cadrul Consiliului de Transport UE din 03.12.2018, respingand ferm propunerile abuzive de compromis ale Presedintiei Austriece cu privire la dosarele cheie ale Pachetului Mobilitate. Mai bine niciun compromis decat un compromis dezavantajos pentru transportatorii romani!", au concluzionat reprezentantii UNTRR.

Fondata in 1990, UNTRR a ajuns, in prezent, la peste 16.000 de firme inscrise, operatori care efectueaza transporturi interne si internationale de marfa si persoane.

Sursa : www.mediafax.ro