15 oct 2022 - Avocaţi

Un fost reporter spune ca o firma de avocatura a folosit hackeri indieni pentru a-i sabota cariera

Un fost reporter de la Wall Street Journal acuză o mare firmă de avocatură din SUA că a folosit hackeri mercenari pentru a-l înlătura de la locul de muncă şi a-i distruge reputaţia, scrie Reuters.

Intr-o plangere depusa vineri, Jay Solomon, fostul angjat al publicatiei, spune ca Dechert LLP, cu sediul in Philadelphia, a colaborat cu hackeri din India pentru a accesa e-mailurile dintre el si una dintre sursele sale cheie, Farhad Azima, un executiv iraniano-american din domeniul aviatiei.

Solomon a declarat ca mesajele, care il aratau pe Azima avansand ideea de ai ntra impreuna in afaceri, au fost puse intr-un dosar si distribuite pentru a fi concediat, lucru care s-a si intamplat.

Procesul, intentat la tribunalul federal din Washington, afirma ca Dechert "a dezvaluit pe nedrept acest dosar mai intai angajatorului domnului Solomon, Wall Street Journal, la biroul sau din Washington DC, si apoi altor institutii media in incercarea de a-l defaima si discredita". Jurnalistul a declarat ca aceasta campanie "a facut ca domnul Solomon sa fie efectiv pus pe lista neagra de catre comunitatea jurnalistica si editoriala".

Dechert nu a raspuns imediat la un mesaj prin care se solicitau comentarii. Azima - care a intentat propriul proces impotriva Dechert joi, la New York - nu a raspuns imediat la un mesaj.

Procesul lui Solomon este cel mai recent dintr-o serie de actiuni in justitie care urmeaza dupa ce Reuters a relatat despre hackeri angajati care opereaza din India. In luna iunie, Reuters a relatat despre activitatile mai multor organizatii de hackeri contra cost, inclusiv companiile BellTroX si CyberRoot din zona Delhi, care au fost implicate intr-o serie de campanii de spionaj care au durat un deceniu si care au vizat mii de persoane, inclusiv peste 1.000 de avocati de la 108 firme de avocatura diferite.

La vremea respectiva, Reuters a relatat ca persoanele care au devenit tinte ale pirateriei informatice in timp ce erau implicate in cel putin sapte procese diferite au lansat fiecare propriile anchete privind campania de spionaj cibernetic.

De atunci, acest numar a crescut.

Azima, fosta sursa a lui Solomon, se numara printre cei care au mers in instanta din cauza presupusului hacking. Avocatii sai, ca si cei ai lui Solomon, sustin ca Dechert a lucrat cu BellTroX, CyberRoot si o serie de investigatori privati pentru a fura e-mailurile si a le publica pe internet.

BellTroX si CyberRoot nu sunt parti in proces si nu au putut fi contactate imediat. Directorii executivi ai ambelor firme au negat anterior ca ar fi comis vreo infractiune.

Solomon si Azima sustin ca Dechert a intreprins operatiunea de piratare si scurgere in interesul clientului sau, seicul Saud bin Saqr al-Qasimi, conducatorul emiratului Ras Al Khaimah din Orientul Mijlociu. Reuters a relatat ca avocatii agentiei de investitii din Ras Al Khaimah - RAKIA - au folosit e-mailurile pentru a contribui la castigarea unui proces de frauda intentat impotriva Azima la Londra in 2016.

Azima, care neaga acuzatiile de frauda ale RAKIA, incearca sa obtina anularea hotararii.

Pe langa faptul ca au fost utilizate in instanta, e-mailurile scurse au ajuns si la The Associated Press, care a publicat doua articole despre Azima in iunie 2017, inclusiv unul care a dezvaluit ca magnatul companiilor aeriene i-a oferit reporterului Solomon o participatie minoritara intr-o companie pe care o infiinta. WSJ l-a concediat pe Solomon cu putin timp inainte de publicarea articolului AP, invocand incalcari ale eticii.

Solomon spune ca nu a acceptat niciodata propunerea lui Azima si nici nu a beneficiat financiar de pe urma relatiei lor. Intr-o relatare la persoana intai a scandalului, publicata in Columbia Journalism Review in 2018, fostul jurnalist a declarat ca nu a respins niciodata propunerile lui Azima despre afaceri, pentru ca incerca sa faca pe plac unui om care a fost crucial pentru reportajele sale despre Orientul Mijlociu. Solomon a recunoscut "greseli grave in gestionarea relatiei mele de sursa cu Azima", dar a spus ca a fost tinta unei operatiuni "incredibil de eficiente".

Nici WSJ, nici AP nu au raspuns la solicitarile de comentarii.

Solomon a castigat mai multe premii pentru activitatea sa de corespondent strain inainte de a fi concediat. El a refuzat sa ofere un comentariu oficial despre proces, dar in 2018 a numit episodul un avertisment pentru jurnalisti. "Scurgerile de informatii si piratarea e-mailurilor si a corespondentei pot arunca in aer un reportaj complicat si pot deraia luni, daca nu ani de munca", a spus el.

Sursa : www.mediafax.ro