10 iun 2018 - UE

Romania, locul sase in topul cheltuielilor din perioada vacantei de vara din UE

România se situeazã pe pozitia a şasea în topul cheltuielilor din perioada vacanţei de vară din Uniunea Europeană, urmând să aloce 58,9% din veniturile lunare, echivalentul a aproximativ 528 de euro, arată Barometrul de Varã Ferratum.

Cumparaturile online sunt preferate de 31% dintre romanii participanti la sondaj, iar 51% din respondenti vor plati cu cardul. Vara acesta, o mare parte din buget va fi dedicat calatoriilor in tara (18,6%), achizitionarea de articole pentru redecorarea casei (12,7%) si activitatile recreationale (11,8%), arata studiul citat.

In privinta calatoriilor, 33,84% dintre respondenti spun ca vor folosi serviciile AirBnB si in proportie de 96% vor plati mai putin de 100 de euro pentru o noapte de cazare.

,,Aproximativ 22.000 de gospodarii europene au participat la sondajul bianual care, pe langa altele, analizeaza principalele activitati estivale in randul respondentilor, daca acestia prefera shoppingul online in detrimentul celui traditional si arata ce tari vor cheltui cel mai mult in vara anului 2018", arata documentul.

Rezultatele din acest an arata faptul ca 26% dintre respondentii europeni vor cheltui mai mult decat vara trecuta, in timp ce 40% vor aloca aproximativ acelasi buget.

,,Studiul arata ca cei ce sunt dispusi sa cheltuie cel mai mult din salariul lunar in timpul vacantei de vara sunt locuitorii din Norvegia (68,5%), urmati de Letonia (67%), Croatia (61,2%) si Mexic (60,3%) . In acelasi timp, tarile in care participantii vor aloca cel mai putin din salariul lunar pe timpul verii sunt Finlanda (39,7%), Suedia (37,9%), Polonia (14%) si Brazilia (13,1%)", mentioneaza autorii studiului.

Aproximativ 70% dintre respondentii din Norvegia si Suedia spun ca prefera sa utilizeze cardul in locul numerarului. Nu doar in Scandinavia platile cash sunt inlocuite de carduri, astfel ca peste 50% din participantii la sondaj au afirmat ca vor face plati electronice.

,,De asemenea, peste 60% dintre participantii la Barometrul de Vara Ferratum spun ca vor folosi serviciile de mobile banking pentru nevoile bancare pe perioada estivala si 80% dintre respondentii din Suedia, Canada, Norvegia si Olanda au afirmat ca prefera utilizarea mobile banking-ului in timpul vacantei de vara", spun autorii sondajului.

Rezultatele studiului arata ca aproximativ 30% dintre cei chestionati prefera cumparaturile online in aceasta vara, cu Marea Britanie si Spania in fruntea clasamentului. Finlanda, Letonia si Mexic, pe de alta parte, sunt ceva mai traditionaliste, respondentii alegand sa faca mare parte din achizitii in magazinele fizice.

,,Se observa o crestere de 7% a bugetului alocat calatoriilor, comparativ cu vara trecuta, astfel ca anul acesta cei ce au participat la sondaj spun ca vor aloca un procent de 40% din bugetul vacantei de vara pentru calatorii. Tarile ce vor aloca cei mai multi bani pentru calatorii sunt Germania (50,8%), Bulgaria (45,8%), Finlanda (41,1%) si Polonia (40,1%)", arata studiul.

Intrebati care sunt activitatile prioritare din punct de vedere al cheltuielilor din aceasta vara, 11,3% din respondenti au afirmat ca prefera calatoriile in tara, in timp ce 8,7% vor calatori in strainatate.

In topul celor ce prefera calatoriile in strainatate sunt cei din Bulgaria, Brazilia si Danemarca, dispusi sa aloce intre 15% si 21% din buget pentru a pleca in vacanta peste hotare.

,,Daca norvegienii vor cheltui in proportie de 99,43% peste 100 de euro pentru o noapte la hotel, cei din Germania (72,18%), Cehia (52,03%) si Bulgaria (48,72%) se afla in topul celor ce prefera sa apeleze la serviciile AirBnB pentru cazare in perioada estivala", precizeaza documentul. Referitor la activitatile pentru care vor cheltui mare parte din buget pe perioada vacantei de vara, respondentii au ales calatoriile in tara (11,3%), urmate indeaproape de achizitiile de imbracaminte si accesorii estivale (10,7%), dar si de activitati de socializare cum ar fi: plaja, petreceri, restaurante, baruri (10%).

,,Activitatile recreationale in familie sau cele sportive sunt cele mai populare in Mexic, Canada si Cehia, cu aproape 10% din buget alocat, urmate de participarea la evenimente personale: botezuri, nunti etc. Doar respondentii din Letonia au ales pe primul loc gradinaritul si reconditionarea casei, fiind dispusi sa aloce pentru acestea 16% din venitul lor", mentioneaza raportul.

Ferratum Group este un furnizor international de servicii bancare mobile destinate consumatorilor si intreprinderilor mici, distribuite si gestionate pe dispozitive mobile.

Fondata in 2005 si cu sediul in Helsinki, Finlanda, Ferratum s-a extins in 25 de tari din Europa, Africa, America de Sud si de Nord si in regiunea Asia-Pacific.

Sursa : www.mediafax.ro